Saturday, October 17, 2009

Takziah..

Pkul 7.49 pg td man tepon aku...
aku hairan..
jarang budak ni call org pg2...
aku dh agak msti ade ssuatu yg trjadi...


Bualan telefon kami..

"mat, pg td dlm pkul 2 Hud mninggal" katanye..
"die accident" tmbahnye lagi...


aku trgamam...
Arwah Hud berjiran dgn aku sejak kecil lg..
rumah die berselang 8 buah rumah dr rumah aku..


Dlm pkul 10.30 pg, aku,man n ebal pegi ke rumahnye..
ramai sedara mare yg dtg..
jenazah msih di G.H (Hospital Besar) utk
dibedah siasat..


Hmpir jam 12, jenazah sudah dibawa ke rumah...
lalu seorg pakcik ni membuke kain kafan
berikutan prmintaan bapa utk melihat raut wajah anaknye buat
kali terakhir..
aku pun trut melihat raut wajah arwah..
sebak melihat fmily merintih seolah-olah
tidak prcaye akn pmergian si arwah..
apabile fmily arwah diberi peluang utk mmberi ciuman terakhir,
itu yg mmbuat jiwa aku runtuh..
astafigrullah..
aku hanya menahan perasaan tatkala man sudah mnangis teresak-esak..
aku mmbayangkan jika aku berada di tempat fmilynye..
aduhhh..
mmg perit..


Lpas solat Zohor, arwah dikebumikan...
aku juge trut mlihat saat itu..
subahanallah...
aku tak tau mcm mne nk luahkn perasaan aku..
mmg perasaan yg sdih berbaur insaf dan sbgainye..
mlihat arwah msuk ke liang lahad..
Ya Allah..
tmbah pule raut ibunye yg sayu..


Aku x snggup khilangan fmily aku..
terutamanye my mum..
sume aku syg sgt2..
ntah la..
maybe perkare ni tlah mngajar aku sedikit sebyk ttg
life..


Takziah kpd family Hud..
semoga roh nye d ccuri Rahmat serta Hidayah
drpd Allah..
Mari la berdoa agar roh nye berada dlm klangan
org yg beriman..



AL-FATIHAH....

No comments:

Post a Comment