Saturday, March 13, 2010

Redha... Alhamdulillah

Result da dapat. Ya, memang mengecewakan..
Walaupun keputusan bertambah baik tapi terkejut dengan
gred subjek Bahasa Malaysia..

Sejujurnya aku sangka yang BM aku boleh skor A..
Tetapi mungkin nasib aku kali ini memperoleh B+..
Aku tetap bersyukur walaupun aku letak 100% kepercayaan aku
untuk mendapat A..

Waktu dapat result je bila noticed BM aku B+, aku dah tak nampak orang lain..
Serius.. Cuma aku dan slip periksa je waktu tu.. Memang down gila..
Kecewa,sedih,duka,hiba semua bercampur aduk..
Pedih terasa bila fikir balik time trial aku skor A1 for BM..

Lepas tu Pn Raeshah datang.. Bila dia tgk result BM aku, aku terus nak nangis..
Selamat dia cuba kawal perasaan aku.. Dia cakap yang B+ pun dah cukup bagus..
Balik rumah je memang sampai ke malam aku buat muka..
Mak aku tak kisah sebab dia tau perasaan aku macam mana..
Mak aku pun malas nak scold aku lebih lebih..

Semua family aku pun tak marah..
Semua support..

"Mungkin tu saje rezeki kau, dik.. Jangan risau, Allah tak pernah memberi hamba-hambaNya
sesuatu yg mengecewakan.. Malah, dia sentiasa memberikan yg terbaik untuk hambaNya.. Sabar je.. Mungkin rezeki kau waktu belajar kat U nanti.."

Aku mula sedar.. Walaupun hati aku ni sukar untuk menerima keputusan
tu.. Tipu la korang tak rase ape yang aku rase apabile UPSR n PMR korang
dapat a untuk BM.. Suddenly, SPM dapat B lak..

Then bila tengok slip SPM aku sedar.. Aku mungkin dapat 2A..
Tetapi kesemua subjek teras yg lain aku memperoleh B+..
Juge hampir nak ke A.. Jadi, walaupun kite tak puas hati tetapi
Allah tetap memberi kita yg terbaik.. Alhamdulillah..
Aku bersyukur sangat.. Mungkin rase kesal ni akan hilang within 3 months..
Something like that..

So, kepada semua yg mendapat result yg kurang memuaskan..
Jgn la sedih-sedih.. Mungkin ade hikmah disebalik tragedi ni..
If we did our best for SPM and the result went bad, doesn't mean that
we are stupid.. Unless kalau kite just nak pass je.. Then the result goes to the
wrong way la..
So, just be happy.. I know its hard to believe when your target went masuk lombong..
But, Allah wants us to be strong and belief toNya..
Hahahaha.. Keep it up with prays.. Never giving up on prayers..

Allah Maha Adil lagi Maha Pengasih.. :)

No comments:

Post a Comment